Har du erfaring fra eller ønsker å jobbe med mistanke om misligheter i Oslo kommune?
Kommunerevisjonen har en lovpålagt oppgave med å bidra til å forebygge og avdekke misligheter, og å formidle avdekkende misligheter til kontrollutvalget.
Som ledd i vår revisjon av Oslo kommune søker vi en dedikert og fremoverlent person som bistår oss i dette arbeidet.
Vi ser etter deg som er engasjert, kunnskapsrik og erfaren. Stillingen er plassert i Avdeling for regnskapsrevisjon. Den vi ansetter vil ha utstrakt kontakt med både med avdeling for regnskapsrevisjon og avdeling for forvaltningsrevisjon.
Arbeidsoppgaver
- Være vår dedikerte ressurs og ekspert innen mislighetsrettet arbeid i Kommunerevisjonen
- Vurdere risikoer for misligheter, myndighetsmisbruk og korrupsjon og koordinere vårt arbeid med risikovurderinger innen mislighetsområdet
- Bistå revisjonsteamene og fagavdelingene med med forslag til hvordan mislighetsrisiko kan følges opp
- Være pådriver i oppfølging av pågående saker
- Følge opp røde flagg og varsler sendt til Kommunerevisjonen
- Saksbehandle og innberette saker til kontrollutvalget
- Yte bistand til kommunen med å avdekke om det har skjedd misligheter i en meldt sak
- Rapportere internt og til kontrollutvalget om det mislighetsrettede arbeidet
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå eller tilsvarende med meget gode resultater. Utdanningen bør ha omfattet samfunnsfag, økonomi, revisjon eller juss. Bred og relevant erfaring kan være et fullgodt alternativ til master/statsautorisert revisor
- Vi ønsker erfaring fra arbeid med risikovurderinger, analyse, revisjon, internrevisjon, økokrim/politiet eller lignende. Erfaring med mislighetsrettet arbeid i offentlig virksomhet eller større virksomhet er en fordel
- Erfaring med å lede prosjektarbeid er ønskelig
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
- Du ser mulighetene teknologien gir
- Gode analytiske evner
- Evne til å delta i og lede krevende aktiviteter/prosjekter
- Proaktiv med sterk gjennomføringsevne
- Gode samarbeidsevner
- Selvstendig med høy faglig integritet
- Strukturert og robust
Vi tilbyr
- En selvstendig stilling med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Gode muligheter for faglig oppdatering og videreutvikling
- Kompetente og hyggelige kollegaer i et tverrfaglig miljø
- Konkurransedyktige betingelser
- God pensjonsordning
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- Tilgang til trimrom og mulighet for trim i arbeidstiden
- Lyse og trivelige kontorlokaler på Helsfyr
Hvis du tror dette kan være noe for deg, oppfordrer vi deg til å søke på stillingen. Har du spørsmål, ta gjerne kontakt med vår rekrutteringsrådgiver i Headvisor Kristin Haugen Lindbak, telefon 971 55 441 eller kontakt avdelingsdirektør May-Britt Bratlie, telefon 907 48 989.
Søknadsfrist 3. januar 2025. SØK HER