job Blogg

Her er resultatene for årets medlemsundersøkelse

IIA Norge sendte 12. november årets medlemsundersøkelse til alle medlemmer som har en registrert e-postadresse hos oss. Spørreundersøkelsen ble sendt fra Questback.

Formålet med undersøkelsen var å få innspill/tilbakemelding på hvordan vi kan utvikle relevante faglige tilbud, styrke medlemsfordelene og skape aktiviteter som er tilpasset medlemmenes behov og interesser.

Svarprosenten ble 17% (137 personer) noe vi anser som svært lav. Vi takker alle dere som deltok.

Vi tar med oss de tilbakemeldingene vi har fått og jobber videre for å forbedre og tilpasse vårt tilbud til medlemmenes behov og ønsker.

Vi vil gjerne høre fra deg om hvordan vi kan få akkurat deg til å si din mening på neste medlemsundersøkelse. Send oss gjerne en e-post på post@iia.no og fortell.

Kort oppsummert viser medlemsundersøkelsen:

  • Høy tilfredshet med medlemsfordeler
    76 % er fornøyde eller svært fornøyde.
  • Relevant faglig innhold
    92 % opplever innholdet som svært eller ganske relevant.
  • God kommunikasjon og service
    90 % vurderer kommunikasjonen som god eller svært god.
  • Kanaler med størst rekkevidde
    Nyhetsbrevet når flest medlemmer, etterfulgt av nettsiden.
  • Potensial for økt synlighet
    66,4 % mener at IIA Norges tilbud kan være relevant for andre i deres virksomhet.

Barrierer for deltakelse

Respondentene oppgir følgende hovedårsaker til at de ikke deltar på flere aktiviteter i regi av IIA:

  • Tidspunkt for aktiviteter – 43 %
  • Pris – 31 %
  • Tema oppleves ikke alltid som relevant – 28 %

Tilbakemeldinger og forventninger

Det er et tydelig ønske om at IIA tar en mer proaktiv rolle i å tilby aktuelle og relevante temaer, slik at organisasjonen ikke oppfattes som å ligge etter i utviklingen.

Spesielt etterspørres mer innhold om:

  • Kunstig intelligens (AI)
  • Teknologi
  • Compliance
  • Virksomhetsstyring

Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre din opplevelse på nettstedet vårt. For mer informasjon om hvordan vi håndterer dataene dine, vennligst se vår personvernerklæring.