IIA Norge sendte 12. november årets medlemsundersøkelse til alle medlemmer som har en registrert e-postadresse hos oss. Spørreundersøkelsen ble sendt fra Questback.
Formålet med undersøkelsen var å få innspill/tilbakemelding på hvordan vi kan utvikle relevante faglige tilbud, styrke medlemsfordelene og skape aktiviteter som er tilpasset medlemmenes behov og interesser.
Svarprosenten ble 17% (137 personer) noe vi anser som svært lav. Vi takker alle dere som deltok.
Vi tar med oss de tilbakemeldingene vi har fått og jobber videre for å forbedre og tilpasse vårt tilbud til medlemmenes behov og ønsker.
Vi vil gjerne høre fra deg om hvordan vi kan få akkurat deg til å si din mening på neste medlemsundersøkelse. Send oss gjerne en e-post på post@iia.no og fortell.
Kort oppsummert viser medlemsundersøkelsen:
- Høy tilfredshet med medlemsfordeler
76 % er fornøyde eller svært fornøyde. - Relevant faglig innhold
92 % opplever innholdet som svært eller ganske relevant. - God kommunikasjon og service
90 % vurderer kommunikasjonen som god eller svært god. - Kanaler med størst rekkevidde
Nyhetsbrevet når flest medlemmer, etterfulgt av nettsiden. - Potensial for økt synlighet
66,4 % mener at IIA Norges tilbud kan være relevant for andre i deres virksomhet.
Barrierer for deltakelse
Respondentene oppgir følgende hovedårsaker til at de ikke deltar på flere aktiviteter i regi av IIA:
- Tidspunkt for aktiviteter – 43 %
- Pris – 31 %
- Tema oppleves ikke alltid som relevant – 28 %
Tilbakemeldinger og forventninger
Det er et tydelig ønske om at IIA tar en mer proaktiv rolle i å tilby aktuelle og relevante temaer, slik at organisasjonen ikke oppfattes som å ligge etter i utviklingen.
Spesielt etterspørres mer innhold om:
- Kunstig intelligens (AI)
- Teknologi
- Compliance
- Virksomhetsstyring